.

آرشيو روزانه: دی ۱۳۹۴

شرایط دریافت یارانه برای افراد فاقد کارت ملی

1+

smartcardایسنا/ مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال گفت: افراد بالای ۱۸ سالی که فاقد هرگونه کارت هویتی اعم از کارت ملی یا کارت هوشمند ملی هستند، چنانچه برای دریافت کارت هوشمند ملی تا ۱۵ بهمن‌ماه ثبت‌نام کامل را انجام دهند می‌توانند یارانه خود را دریافت کنند.

حمیدرضا یغمایی با اعلام این خبر اظهارکرد: لازم نیست افراد بالای ۱۸ سالی که تاکنون کارت ملی نداشته اند تا ۱۵ بهمن ماه کارت ملی هوشمند را «دراختیار» داشته باشند بلکه صرف طی کامل مراحل ثبت‌نام کافی است.

وی با بیان اینکه دریافت کارت هوشمند ملی طی دو مرحله پیش‌ ثبت‌نام و ثبت نام امکان‌پذیر است، گفت: افراد فاقد کارت ملی یا کارت هوشمند ملی می‌توانند از طریق سامانه www.ncr.ir یا مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش‌ثبت‌نام را انجام دهند.

یغمایی اضافه‌کرد: افراد می‌توانند با به همراه داشتن اصل شناسنامه و کد ملی و کد پستی به نزدیک‌ترین دفتر پستی یا پیشخوان دولت به منزل یا محل کار خود مراجعه کنند و مرحله پیش ثبت‌نام را انجام دهند سپس در روز و محل مقرر شده برای تکمیل مراحل ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال درباره نحوه ثبت‌نام از طریق سامانه NCR اظهار کرد: این افراد می‌توانند مرحله پیش‌ثبت‌نام را از طریق این سامانه انجام دهند. لازم است به منظور ثبت‌نام قسمت‌های ستاره‌دار را پر کنند سپس کد رهگیری به آنها داده می‌شود، در این مرحله وارد بخش نوبت‌گیری می‌شوند و تاریخ و محل مراجعه به دفتر پستی نزدیک به محل زندگی یا کار خود را به منظور تکمیل مرحله ثبت‌نام مشخص و در همان روز به دفتر پستی مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این مرحله از ثبت‌نام از فرد اثر انگشت و عکس زنده (لایو) گرفته و شناسنامه او اسکن می‌شود و نام فرد جزو افرادی که به منظور دریافت کارت هوشمند ملی تقاضا داده‌اند، ثبت می‌شود، چنین فردی می‌تواند همچنان یارانه خود را دریافت کند.

مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال در ادامه گفت: در مرحله ثبت نام ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان از متقاضی دریافت می‌شود که به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.کارمزد هرکدام از دفاتر پستی نیز ۹ تا ۱۲ هزار تومان است که این مبلغ هم برای تکمیل ثبت‌نام از متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی اخذ می‌شود.

یغمایی در پایان با اشاره به آمار افراد بالای ۱۸ سال یارانه‌بگیر فاقد کارت ملی گفت: حدود ۹۰۰ هزار نفر ایرانی، فاقد هرگونه کارت ملی هستند.

اخذ نوبت، تعویض دفترچه، جستجوی آدرس مطب پزشکان با نرم افزار “بیمه سلامت”

3+

4

 

این نرم افزار در حال حاضر صرفا جهت استفاده در استان های هرمزگان و کرمان طراحی شده است.

قابلیت ها :

۱٫ اخذ نوبت : در این بخش از نرم افزار شما می توانید بدون نیاز به اتصال به اینترنت از پزشک مورد نظر خود در تاریخ انتخاب شده برای خود یا شخص دیگری نوبت دریافت نمایید . 

۲٫ جستجوی آدرس مطب پزشکان : در این قسمت با جستجوی پزشک بر اساس استان، شهر، تخصص و یا جستجوی نام و نام خانوادگی ، آدرس و شماره تلفن مطب پزشکان در دسترس است .

۳٫ تعویض دفترچه : این بخش جهت ارسال درخواست تعویض غیر حضوری دفترچه های بیمه سلامت می باشد .

۴٫ لیست نوبت ها : لیست نوبت های اخذ شده در تاریخ امروز شما را نمایش می دهد .

۵٫ ارسال نظر : ارسال نظرات به بیمه سلامت جهت بهبود کارایی سیستم و مشخص شدن میزان رضایتمندی شما در هر بخش .

استفاده از تمامی امکانات این نرم افزار بدون نیاز به اینترنت می باشند.

برای انجام خدمات فوق به صورت اینترنتی میتوانید به سامانه http://visit123.irمراجعه کنید.

 

لطفا برای مشاهده کامل مطلب و دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید

پیام ریاست محترم سازمان به مناسبت سوم دی‌ماه

1+

سید علیرضا آواییسید علیرضا آوایی ریاست محترم سازمان ثبت احوال به مناسبت روز سوم دی‌ماه روز ملی ثبت احوال پیامی صادر کرد.

ه گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال هرمزگان، سید علیرضا آوایی ریاست محترم سازمان ثبت احوال به مناسبت روز ملی ثبت احوال پیامی صادر کرده است که متن آن در زیر آورده شده است:                                  

بسمه تعالی
 
همکاران گرامی، خانم‌ها و آقایان
  
ثبت احوال با قدمت قریب به ۱۰۰ سال همواره در جهت ثبت رویدادهای حیاتی تلاش نموده و با حساسیتی ویژه نسبت به بهنگام بودن آن اقدامات لازم را توسط کارکنان خدوم خود انجام داده است.

اکنون که قریب یک قرن تلاش در مدیریت هویت را پشت سر گذاشته است برای حفظ حقوق شهروندان و تسهیل در خدمات رسانی با ارائه خدمات الکترونیک اسناد هویتی این مهم را جامه عمل پوشانده است.

از طرفی با رشد فناوری و ارتباطات در جهان این سازمان مدیریت هویت در فضای مجازی را در دستور کار خود دارد. لذا احراز و تصدیق هویت با بهره‌گیری از ظرفیت‌ کارت هوشمند ملی از مهمترین دستاوردهای سازمان ثبت احوال کشور است.

سازمان ثبت احوال کشور با ثبت سالانه سه میلیون رویداد حیاتی اعم از ولادت، ازدواج، طلاق و فوت و ارائه بیش از پنج میلیون آمار گوناگون خدمات هویتی به مردم شریف در زمره پر مراجعه کننده‌ترین سازمان‌های دولتی به می‌رود.

نامگذاری سوم دی‌ماه به عنوان روز ملی ثبت احوال اقدام مبارک و شایسته‌ای است که اهمیت و حساسیت این سازمان بنیادی به لحاظ هویت اتباع ایرانی را تایید می‌کند.

در اهمیت ثبت احوال شخصیه همین بس که منطقه آسیا و اقیانوسه نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر صندوق جمیعت ملل متحد، صندوق کودکان ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان همکاری اقتصادی (اکو) برای بهبود ثبت رویدادهای حیاتی و تولید آمار جمعیتی و نقش آفرینی در توسعه پایدار بسیج شده‌اند.

سازمان ثبت احوال جمهوری اسلامی ایران نیز به نوبه خود با شرکت در آموزش مکانیزاسیون ثبت احوال در سایر کشورهای منطقه و شرکت در کارگاه آموزشی ثبت وقایع و آمارهای حیاتی ترکیه موسوم به CRVS را دنبال کرده است.

در داخل نیز بنا به توصیه‌های سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه مبنی بر همکاری مبتنی بر قانون و برنامه دستگاه‌های متولی سلامت، آمار و ثبت رویدادهای حیاتی، با برقراری ارتباط و همکاری در پروژه‌های مشترک و انعقاد تفاهم نامه به این توصیه عمل نموده و می‌رود تا فاصله وقوع رویداد تا ثبت به سمت صفر میل پیدا کند.

اینجانب ضمن تبریک سالروز ملی ثبت احوال از تلاش‌ها و کوشش‌های کلیه همکاران، دیران، کارشناسان و کارکنان ثبت احوال در سراسر کشور قدردانی نموده و آرزوی توفیق هر چه بهتر خدمت به ملت شریف ایران را دارم.

سید علیرضا آوایی                  

برگرفته شده از اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان

پیام مدیر کل ثبت احوال هرمزگان به مناسبت هفته ثبت احوال

1+
mohandes asgarizadeمدیر کل ثبت احوال هرمزگان به مناسبت هفته ثبت احوال پیامی صادر نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال هرمزگان، مهدی عسکری زاده مدیر کل ثبت احوال استان هرمزگان، طی پیامی فرارسیدن هفته ثبت احوال را به مجموعه ثبت احوال استان تبریک گفتند .متن پیام به شرح زیر است:                                                                                                                              

بسمه تعالی

سوم دیماه سال ۱۲۹۷ اولین سند هویتی در کشور ایران با نام فاطمه ایرانی ,تنظیم گردید که این مهم با صدور اولین سند و شناسنامه بنام سیدمحمد هاشمی در استان هرمزگان آغاز شد که خود آغازگر راهی جهت هویت بخشی و خدمت رسانی مطلوب تربه ملت شریف ایران و رویکردی جدید در زندگی آنان بود.در اهمیت سازمان ثبت احوال همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند:”اتقان اسناد هویتی ایرانیان بسیار با اهمیت است

با توجه به اجرای طرحهایی همچون صدور شناسنامه مکانیزه ,ثبت مهاجرت,آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی و ..که همه انها در راستای تحقق نظام جامع شناسائی ایرانیان طراحی شده است و همچنین با اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها نقش و جایگاه ثبت احوال بیش از بیش در جامعه نمود پیدا کرده است.

در پروژه صدور و اجرایی نمودن کارت ملی هوشمند که یک پروژه بسیار عظیم، ملی و کلید طلایی ورود به دولت الکترونیک است ، این اداره کل توانسته ضمن آماده سازی زیرساختها و صدور آن در سطح استان زودتر از موعد تعیین شده ، بین ادارات کل ثبت احوال کشور به موفقیت های چشمگیری دست یابد.

اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان همچنین در سالهای اخیر در حوزه های مختلف کاری و پروژه های متعدد رتبه های برتر را در سطح کشور کسب نموده است.امید است با یاری خداوند ثبت احوال همچون گذشته در انجام وظایف برای پیشبرد اهداف و سیاستهای دولت تدبیر و امید که بخش عظیمی از آن بطور زیربنایی در ثبت احوال انجام می پذیرد,موفق باشد.

در پایان ضمن تبریک نود و هفتمین سالگرد تاسیس سازمان ثبت احوال، از تمای تلاشگران عرصه ی ثبت احوال, اعضای محترم شورای طرح پوشش وقایع حیاتی ,ثبت یاران عزیز و کلیه همکارانی که متعهدانه و خستگی ناپذیر در انجام وظایف سازمانی خویش تلاش می نمایند ,تقدیر و تشکر نموده و سلامتی و توفیق الهی برای همه از خداوند بزرگ مسئلت می نمایم.

                                                                                                                        مهدی عسکری زاده

                                                                                            مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان

برگرفته شده از اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان