.

انتخابات نمایندگان انجمن دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال هرمزگان برگزار گردید

2+

1انتخابات نمایندگان انجمن دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال با حضور مدیر کل ثبت احوال هرمزگان، مسئولان مربوطه و نمایندگان دفاتر مذکور برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال هرمزگان، مهندس مهدی عسکری زاده در حاشیه برگزاری انتخابات انجمن دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال هرمزگان، با اشاره به اهداف راه‌اندازی این انجمن از جانب ثبت احوال، اظهار داشت: در راستای اجرای اصل ۴۴ طی سالهای اخیر سازمانها و ادارات دولتی بخشی از اختیارات قابل واگذاری خود را به دفاتر پیشخوان واگذار کرده و یا می کنند.

وی افزود: در همین راستا سیاست سازمان ثبت احوال نیز علی‌رغم اینکه یک دستگاه حاکمیتی است بر این قرار دارد که بخشی از خدمات خود را با هدف تسریع، تسهیل و افزایش رضایتمندی واگذار کند و در هرمزگان نیز برنامه بر این بوده که خدمات ثبت احوال در شهرستان‌ها به یک یا دو دفتر پیشخوان واگذار شود.

مدیرکل ثبت احوال در ادامه اذعان داشت: این در حالی است که تاکنون در بندرعباس خدمات مذکور به چهار دفتر واگذار که در صورت نیاز با توجه به تراکم جمعیت ، ثبت احوال آماده واگذاری خدمات خود به دفاتر پیشخوان دیگر نیز می باشد.وی با بیان اینکه تاکنون شش خدمت از خدمات ثبت احوال به این دفاتر واگذار گردیده است، افزود: درخواست‌های مرتبط با تعویض شناسنامه، شناسنامه المثنی، درخواست صدور کارت ملی هوشمند، گواهی تجرد، گواهی فوت و ابلاغ شماره ملی از جمله خدمات قابل ارائه در این دفاتر است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به دستوالعمل‌ها، قوانین موجود و بازرسی‌هایی که به طور مداوم از طرف ثبت احوال از دفاتر پیشخوان صورت می‌گیرد، کارکنان متخصص این دفاتر به خوبی در حفاظت از مدارک و اطلاعات دریافتی از طرف اربابان رجوع حساسیت لازم را دارند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان، هدف از راه‌اندازی انجمن‌ دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال وحدت رویه و ترسیم فرآیند مشخص پیرامون ارائه خدمات خود در دفاتر پیشخوان است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این انجمن‌ می‌تواند به هماهنگی بیشتر در بین دفاتر و ثبت احوال نیز منجر شود، افزود: از این رو سهولت و تسهیل در روند تصمیم‌گیری‌ها نیز می‌تواند بخشی دیگر از فرآیند و اهداف تشکیل و فعالیت انجمن دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال باشد.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با اشاره به نحوه و روند برگزاری انتخابات انجمن مورد بحث، یادآور شد: ساختار انجمن دفاتر پیشخوات خدمات ثبت احوال به نحوی است که باید طی انتخابات مربوطه یک نماینده از مدیران دفاتر، یک نماینده از مدیران و یک نفر به نمایندگی از کارکنان دفاتر پیشخوان طی رای‌گیری انتخاب شوند.

وی همچنین در این نشست از افراد منتخب خواست در راستای اهداف مذکور گام‌های لازم را بردارند.

یادآور می‌شود، در این نشست که منجر به انتخاب نمایندگان مدنظر برای فعالیت انجمن شد، علاوه بر مدیر کل ثبت احوال هرمزگان و اعضا دفاتر پیشخوان، معاون امور اسناد هویتی و کارشناس حراست ثبت احوال هرمزگان و کارشناس دفتر خدمات ثبتی غیر دولتی نیز حضور داشتند.

در پایان هر یک از دفاتر پیشخوان کاندیدای مورد نظر خود را اعلام نموده و پس از رای گیری ،سید هادی موسوی به عنوان نماینده مدیران دفاتر پیشخوان، طالب ذاکری به عنوان نماینده مدیران فنی و مهرداد مسعودی به عنوان نماینده کارکنان دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال در انجمن مذکور انتخاب شدند.

 

2

 

3

4

5

 

برگرفته شده از اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *